Café Curiosa

Café Curiosa ligger undangömt på Gamla Rostugugatan. Underbart mysigt, litet, hemtrevligt och fullproppat med gamla möbler som får oss att tänka på våra far och mor föräldrar.
   Stället passar utmärkt för långa pratstunder, upptäckte vi, för vi fastnade i ett antal timmar långt efter att våra godbitar ätits upp.
   Personalen var trevlig och verkade inte helt sakna humor. "Glömma besticken-tricket" hanterade de bra genom att helt enkelt gå och hämta bestick åt Fröken Lat. Sofie, känn dig träffad.
    Deras specialitet; hembakade pajer och stora bullar.
Annat som fanns på menyn var bland annat hemlagade matpajer, bakad potatis och trevliga gottsaker.
    Jag och Sofie mumsade i oss varsin portion Wrap som innehöll kryddad korv, kyckling, ris, grönsaker och ohämmat med ost. *yum* Fräscht upplägg med sallad, creme fresh och tacochips. Detta (inräknad festis) gick på 65 kronor var. Som efterrätt delade vi på en kaka med chokladbitar (15kr) och en chokladboll(14kr). Lite för mycket kaffe i chokladbollen för min smak.
    Tiffy gav sig på en av Curiosas specialiteter; hemlagad blåbärspaj. (30kr) Stor portion och väldigt god. 
    Aida smaskade i sig en väldigt mumsig morotskaka.



Kommentarer
Postat av: sara

härligt tjejer ;P låter mums, nu är det bara att fixa i ordning sidan o sen länka för fullt ;P



känner en viss ära att få skriva den första komentaren ;P

2008-08-28 @ 20:26:02
URL: http://buckler.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Mm, det låter smarrigt :D

Å jag är andra komentaren, woho!

2008-08-28 @ 21:29:24
URL: http://pernillagyllander.blogg.se/
Postat av: sara

jag vill be om ursäkt för mitt lilla försök att fixa i ordning headern lite, man jag jobbar på det. sorry

2008-08-29 @ 00:01:45
URL: http://buckler.blogg.se/
Postat av: Emily

Gud vad mysigt!

2008-09-05 @ 20:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0