Broadway Express

Today tillbringade caféechecks ledning samt jag gästskribenten Alex på Café Broadway Express.
Broadway Express var ett väldigt mysigt café som har sett för mycket på 50-tals filmer. Inredningen var i stort sett snodd från vår klassiska musikalfilm Grease, vilket jag DEFFINITIVT inte tycker är något negativt. Tiffany, Sara och Sofie ansågs sig vara de priviligerade i samlingen och utan pardon satte sig i den avskurne cadillac soffan. När placeringen var avklarad, så udersökte vi vad caféet hade att bjuda på. Enligt mig så känndes det lite klent med endast några få bakverk. Det fanns någon sorts Brownie med färgglada marsmellows på, sen fanns det ju såklart negerbollar. Enligt vad jag upplevde så fanns det möjlighet att köpa sig mackor och sallader. Så jag tror att de inte bara söker fika kunder utan även lunch kunder.

Jag beställde en negerboll och en latte. Latten var superb, riktigt bra var den! Negerbollen var sådär, inte den bästa jag käkat men helt klart ok. Dock det bästa med hela caféet var deras muggar. Dom var de häftigaste muggar jag någonsin sett, de tar starbucks!

Tyvärr har jag inte sådan koll på vad de andra beställde. Tiffany var nöjd med sin latte, hon tyckte den var väldigt god.
Elin provade på deras egna läsk, jag frågade aldrig vad hon tyckte om den men den såg god ut iallfall. Sofie drack en smoothie, antar att den var god. Sara drack en latte med, antar med att hon tyckte den var god.

Allt som allt så var det en väldigt skön miljö och god latte. 

/// alex


Kommentarer
Postat av: sara

Alex du hade helt rätt i dina antaganden, hoppas du hänger med oss på nästa cafebesök :)

Kramar

2008-09-15 @ 22:01:07
URL: http://buckler.blogg.se/
Postat av: SOFIE

Du hade heelt rätt!

2008-09-16 @ 15:35:26
URL: http://wernerson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0