Villa Nestor

Nu är det äntligen måndag igen och villa nestor har äran att få besök av vårat idag ovanligt lilla gäng som bestod av mig (Sara ) Elin och veckans gäst Malin.


Äntligen fick jag gå till det här lilla gulliga fiket jag tjatat om så länge. Och jag blev inte ett dugg besviken, snarare mer positiv och tänkte: hit ska jag ta med mig mormor någon gång. För det var den känslan man fick. Ett mormorfik! Så här skulle du trivts bra Sofie. Stor kritik och besvikelse för att varken du eller Tiffy kom.


Men som sagt ett urmysigt fik som måste besöka, antingen med mormor eller med vännerna.

För att citera Elin "hit går man inte för att kolla på killar, det gör man bättre på fräcka" men ni som redan har pojk- flickvän kan ju gå hit.


Sedan var det själva fikat!

Det var svårt att välja eftersom utbudet var stort och det fanns allt ifrån små kakor till stora mastiga tårtbitar. Men för mig blev det till slut en Polly brownies och ett stort glas färskpressad apelsinjuice för 44kr.


Elin tog en smarrig Snickerskaka och ett glas hemlagad saft. Väldigt ovanligt med hemlagat men ett stort plus i kanten och ännu en sak som bidrog till att man kände som om man hamnat hemma hos mormor. Detta gick på 35kr. Men måste också tilläggas att vi saknade latten. I ställt kunde de erbjuda färskt, malet kaffe, vilket inte Elin som nyss testat på den milda smaken av latte var intresserad av.


Sedan var det Malin som testade på kärleksmums för 19kr och till det blev det citron vatten.


Nedan följer en länk till caféets egen hemsida, där du finner öppettider med mera. Klicka dig vidare till  Villa Nestor nere i vänstra hörnet.
http://www.broadwaykonditori.se/start.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0